یک متخصص “ زالو درمانی ” در انگلیس ادعا کرده است که زالو در کاهش وزن بدن موثر است.

بسیاری از افراد تمایلی ندارند به زالو نزدیک شوند اما یک زن انگلیسی علاقه‌مند به این شیوه درمانی، تعدادی از آنها را در خانه نگهداری می‌کند و ادعا دارد که این جانوران به او کمک می‌کنند تا وزنش را کاهش دهد.

این زن که اکنون به عنوان متخصص زالو درمانی فعالیت دارد، معتقد است تنها با کمک زالو و بدون تغییر در رژیم غذایی یا ورزش کردن توانسته وزن خود را کاهش دهد. این زن از زمان شروع زالو درمانی ۵۷ کیلوگرم وزن خود را از دست داده است.

“آلکس بوگاتیریوا” گفت: از پنج سال پیش در مطالعه‌ای در مورد روش‌های درمانی جایگزین شرکت کرده تا به نقش زالو درمانی در کنترل وزن و ارتباط زالو و لاغری پی ببرد. اکنون او به کشورهای مختلف از جمله هند و اروپا سفر می‌کند تا مراجعه‌کنندگان را درمان کند.

زالو درمانی، شیوه‌ای سنتی و قدیمی به حساب می‌آید که برای مقابله با برخی بیماری‌ها از قبیل التهاب، گرفتگی ماهیچه‌ها، آرتروز، واریس کاربرد داشته است.

به گزارش نیچر ورلد نیوز، این متخصص زالو درمانی همچنین گفت: در حال حاضر فوائد بیشتری از زالو درمانی معرفی شده و در واقع انگلیس بزرگترین مرکز پرورش زالو برای کاربردهای پزشکی را دارد.

بد نیست بدانید زالو درمانی برای چاقی چگونه صورت می گیرد
در کنار موارد فوق باید بدانیم که آیا در مورد چاقی ، درمان از طریق زالو انداختن یا روغن زالو و یا سایر موارد و فراورده های موجود بر روی آن تاثیری دارد یا خیر؟!

در این باره یک مورد ادعای یک خانم متخصص زالو درمانی انگلیسی وجود دارد که اظهار داشته است

که زالو می تواند چاقی را درمان نماید و خود او برای این کار درمان از طریق زالو را بر روی خودش امتحان کرده است.

این خانم در حال حاضر با کمک این روش وزن خود را کاهش داده است و برای کمک به سایر افراد نیز در این باره کمک و مشاوره می دهد. او با پرورش و تکثیر زالو در منزل از آن ها برای درمان خود و سایرین استفاده می کند.

درمان از طریق زالو در کنار سایر روش های سنتی موجود به بهبود بسیاری از بیماری ها کمک می کند. بسیاری از افراد در روسیه ، انگلستان و آسیای شرقی به پرورش زالو در منزل خود می پردازند.

روغن زالو برای چاق شدن
مزایای بیش از حد این جاندار باعث شده است تا حتی از روغن زالو و مرده ی این جاندار استفاده های خاصی و درمانی صورت گیرد. البته باید گفت که خواص فراوان روغن زالو که در یک مقاله تخصصی در مورد آن بحث شد از زمان قبایل بادیه نشین برای افراد مشخص بوده و از آن ها استفاده می شده است. امروزه نیز بسیار از افراد و شرکت ها از همن روش و فرمول برای تهیه روغن زالو بهره می برند.

روغن زالو باعث افزایش حجم در عضلات می گردد. بنابراین اگر قصد افزایش حجم بدن در یک ناحیه خاص را دارید باید از این روغن استفاده کنید. بنابراین برای لاغر شدن نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

سایر خواص زالودرمانی

رفع ریزش مو

بعضی از پزشکان از زالو درمانی برای رفع ریزش مو استفاده می کنند. چون زالو باعث می شود جریان خون بیشتری در کاسه سر ایجاد شود و موها تغذیه شده و پرپشت شوند.

بیماری های قلبی و زالو درمانی
افراد مبتلا به بیماری های قلبی پس از زالو درمانی گردش خون بهتری دارند در نتیجه از گرفتگی عروق و عوارض ناشی از آن جلوگیری می شود. در واقع زالو یک آنژیوی طبیعی است.

 

بررسی بازدارنده های پلاکت های خونی و بزاق دهان زالو نشان داد که هر چند این روش برای بیماران مبتلا به سرطان خون توصیه نمی شود، ولی برای سرطان ریه بسیار مناسب است. حتی آزمایشی بر روی موش ها نشان داد تزریق بزاق زالو مانع از تشکیل تومور می شود.

دیابت

افراد مبتلا به دیابت بخصوص با پیشرفت بیماری دچار مشکلات متعدد مثل بیماری رگ های خونی می شوند که مانع از گردش جریان خون در عضوها و بافت های بدن شده گاهی منجر به قطع عضو می شود. اینجاست که زالو به کمک بیماران دیابتی می آید و با ایجاد گردش خون بهتر مانع از بین رفتن بافت می شود.

 

منبع: irantebblog